[column] Geblaf uit Cannes JongeHonden en ons ‘Gap Year’ (deel 2)

[column] Geblaf uit Cannes JongeHonden en ons ‘Gap Year’ (deel 2)
  • Bureaus
  • 22 jun 2025 @ 08:21
  • Link
  • Remco Steijvers
    Remco Steijvers

    creatief
    Alfred
  • Geen tag

Ook honden hebben soms een kater, maar wanneer je in Cannes bent telt iedere minuut. JongeHonden ging na hun Gap Year Party lekker door met geïnspireerd te worden door sessies in en buiten hun huis. Dit is dag drie tot en met dag 5 in Cannes.

Poeh, dat was me een feestje wel. Gelukkig kunnen we het met de hele Nederlandse industrie nabespreken tijdens de VIA Future Bosses Lunch. Onze honden zaten aan tafel met leiders uit de Nederlandse industrie en netwerkten erop los. Op een prachtige plek in de haven kwamen we weer tot leven en maakten we ons weer op voor de volgende sessie. Een Massive Music paneltalk met Paul Reynolds, Pierre Carnet en Mallaury Boudier. De wereld van muziek is voor veel jonge creatieven een speelveld waar we nog niet mee bekend zijn, dus het was super interessant om te horen hoe een gigant als Massive te werk gaat en kijkt naar de trends in de reclame-industrie. Na hun talk was het tijd voor Alfred diner, samen met onze vrienden van Raw. Wat heerlijk om met 45 creatieven in Cannes te mogen zijn en onze ervaringen met elkaar te delen. Heel erg bedankt Yvette Belt-Beekman en Eddy Salfischberger! Wat volgde waren heerlijke beats en de gutter bar werd nog lang onveilig gemaakt.

Het wakker worden ging iets makkelijker dan de dag ervoor. Want als je Pepe Marais, de co-founder van Joe Public mag ontvangen, dan ben je scherp. Een verhaal over hoe tegenslagen groeipatronen worden pakte al onze creatieven en een klein traantje op het eind toen hij zijn JongeHonden adoptie certificaat ontving maakte het helemaal af. De tranen konden weggespoeld worden met bier. Heineken welteverstaan, want het Digital team Laurens Griep en Natacha Volpini van Heineken kwam voor een interessante Q&A waar we al onze vragen aan de klantzijde konden stellen. Hup hup, en door naar de Artbox villa voor Young Meets Old. En we leerden ze kennen hoor. Onze sociale batterij was blijkbaar nog niet leeg, want we kletsten tot laat door in en rondom het zwembad. Helemaal top geregeld weer. Sommigen doken vroeg hun mandje in, waar enkele anderen nog flink hebben doorgehaald tijdens de Scissor party.

Oh nee, de laatste dag. Dan kun je maar beter recappen op het beste werk van dit jaar en hoe je zelf tot dat werk moet komen. Het festival had dit jaar Brazilië als reclameland van het jaar gepakt. Deden we toch nog ergens aan mee, want we sloten af met twee sprekers uit het mooie Brazilië. De tips en tricks om zelf leeuwen te winnen kwamen van Augusto Correia, iemand die zelf in zijn carrière al meer dan 500 awards heeft gewonnen en uitlegde waar de overeenkomsten van winnend werk in te herkennen zijn. Deze sessie werd opgevolgd door Eduardo Marques, de CCO van VML Brazilië die liet zien welk werk er dit jaar het beste was. We doken in cases, case boards en video’s en discussieerden wat we ervan vonden. 

Wauw, wat een week. Eentje waarin we lieten zien dat we niet bang zijn voor verandering. Waarin persoonlijk contact belangrijker was dan ooit te voren en waar we alle supportende agencies, media partners en merken voor willen bedanken. Dit was het JongeHonden ‘Gap Year’, een keuze waar je het eens of oneens over kan zijn, maar er werd tenminste over gepraat en de discussie is gestart. Woef.

 

Het eerste deel van dit tweeluik kan je hier lezen .

Remco Steijvers

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken